תוכנית עסקית למסעדה
תוכנית עסקית למסעדה היא למעשה מפת הדרכים לכל מה שצריך לעשות במסעדה על מנת להגיע לצמיחה ורווחיות בטוחה.
שמי אריק שולמן, לאחר קריירה של 27 שנים כבעלים של ברים, בתי קפה ומסעדות הקמתי את שולמן אסטרטגיה – המתמחה בייעוץ עסקי בעולם המסעדנות.
אנו עובדים רק עם עסקים בתחום המזון, כי זו המומחיות שלנו, בתי קפה, מסעדות ועוד, מעניקים ייעוץ עסקי ומובילים את העסק לצמיחה והגדלת הרווחיות.
הניסיון העצום שצברנו במהלך השנים בתחום, הוא זה שמאפשר לנו לנווט כל עסק בתחום המזון למקום בטוח, למקום של צמיחה. להצלחות.
בעזרת הניסיון שצברנו אנחנו יודעים לזהות את המצב הנוכחי של העסק, להבין היכן החזקות, לזהות את החולשות ולהוביל אל הצעדים הנחוצים על מנת להגיע לצמיחה מהירה ושיפור הרווחיות בשורה התחתונה.
אנחנו מלמדים בעלי עסקים איך להחזיר את החיוך לפנים, וזה קורה כשהעסק מתחיל לצמוח ולפרוח.
אם אתה אוהב את מה שאתה עושה ומאמין שיכול להיות טוב יותר, אשמח שניפגש ונראה איך אנחנו מביאים את העסק לצמיחה ומשפרים את השורה התחתונה.
אריק.
תוכנית עסקית למסעדה בכל זמן
עסק, כל עסק, חייב לבנות עצמו בצורה נכונה על מנת לצמוח ולהרוויח. על אחת כמה וכמה מסעדות שהם עסקים מורכבים בהרבה מכל עסק רגיל.
הרבה חושבים שתוכנית עסקית למסעדה נועדה עבור משקיעים / לטובת גיוס משקיעים, אך למעשה כל מסעדה חייבת שתהיה לה תכנית עסקית ולאו דווקא רק בהקמת המסעדה. ללא תכנית עסקית מתאימה זה כמו לצאת לקרב בלי כלי מלחמה, ללא תכנית קרב, מה שיהיה יהיה.
בתוכנית עסקית יש למעשה הסתכלות מעמיקה על העסק הן בהיבטים התפעוליים והן בהיבטים הפיננסים כך שהתכנית למעשה משמשת אותנו להבין לאן הכי נכון לכוון? הקהלים הנכונים עבורנו? מי הספקים שאיתם נעבוד? מהם היעדים שלנו ברמה הרבעונית והשנתית? כיצד הקונספט של המסעדה משרת אותנו להגיע ליעדים ומה נדרש מאיתנו? ועוד.
לאחר שאנו בונים עבורכם את התוכנית העסקית המותאמת למסעדה, למעשה מכאן אנו בונים את המשימות, הפעולות שעלינו לבצע בכל תחום על מנת שנוכל להגיע נכון ובטוח אל היעדים שהגדרנו בתוכנית העסקית.
אסטרטגיה ובניית תכנית עסקית
תוכנית עבודה לביצוע
תמחור
הון אנושי, עובדים וספקים
שיווק ומכירות
שדרוג תהליכי עבודה
איך מתחילים לגבש תוכנית עסקית למסעדה?
הצעד הראשון עוד לפני שניגשים לבניית התכנית העסקית למסעדה הוא הבנת "הסיפור של העסק".
מהו החזון העסקי, מהם הערכים והמטרות שהניעו אתכם לפתוח את המסעדה? איך דמיינתם את המסעדה בתחילת הדרך?
בשלב הזה אנחנו מקבלים את תמונת המצב האידיאלית לשם אנחנו רוצים לשאוף תוך בניית יעדים רבעוניים ושנתיים כאבני דרך לתוכנית.
אחד מהדברים שאנחנו יכולים כמעט לומר בוודאות הוא שברמת הקולינריה כמעט הכול כבר קיים ולא חייבים להמציא את הגלגל, יותר נכון לבדל את המסעדה שלכם ברמת הסיפור שאתם מביאים אתכם שכמובן צריך גם לבוא לידי ביטוי בקונספט הכולל של המסעדה.
הכרת המתחרים כחלק בלתי נפרד מתוכנית עסקית
כל עסק, על אחת כמה וכמה עסקי המזון המאתגרים, חייבים להבין את הסביבה העסקית והתחרותית בה פועלים, לסקור את השוק בצורה מיטבית, להבין את פוטנציאל הפדיון הממוצע בענף, את טווח המחירים שהם יכולים לנוע בו ועוד.
סקירת השוק הכללי ושווקי היעד, בחינת חסמי כניסה ויציאה, האם אופי המסעדה מתאים למיקום המסעדה?
חשוב מאוד לשחות בנתונים, להבין מי המתחרים, היכן הם ממוצבים ומה סדר גודל התחרות. מעבר לזאת כמובן יש לבחון את פוטנציאל הלקוחות באמצע השבוע, בסוף השבוע, העדפות, אופי וטעם ומוכנות הקהל להגיע למסעדה בקונספט שלנו וכמובן האם טווחי המחירים של כל מנה מתאימים לקהל ולתחרות העסקית שמסביב למסעדה.
תוכנית עסקית למסעדה
לאחר ההבנה של "הסיפור העסקי" ואיך אנחנו רוצים להיראות בסוף ההבנה של הסביבה העסקית שבה אנחנו נמצאים (מחקר השוק והמתחרים) זה השלב בו אנחנו בונים את התוכנית העסקית למסעדה.
השלב בו אנחנו בוחנים את ההזדמנויות הקיימות, את האיומים, החזקות והחולשות של העסק העתידי, בוחנים את היתרונות היחסיים שקיימים למסעדה, בהתחשב בלוקיישן ובקונספט שהמסעדה מציעה, כאן אנחנו מגדירים את המטרות, ובוחנים את כל המישורים שצריכים לטפל בהם והכיוונים שצריך לקחת על מנת להגיע אל היעדים.
תוכנית עסקית למסעדה שנעשית בצורה מקיפה נותנת מענה למספר מישורים החל מהסביבה העסקית כמו שנאמר, הצד הפיננסי בכל הקשור תמחור העלויות, ההוצאות והכנסות צפויות, האופרציה והתפעול השוטף ועד השיווק והמכירות.
התוכנית העסקית של המסעדה היא למעשה הלב הפועם של המסעדה, המצפן המכוון שלאורו צריכים לנוע קדימה, בתפעול של המסעדה.
החלק הפיננסי בתוכנית עסקית למסעדה
חלק מהותי ומרכזי בתוכנית העסקית של המסעדה הוא המרכיב הפיננסי. בחינת הון עצמי מול הון שיש לגייס, בחינת הוצאות ההקמה של המסעדה עד לפרט האחרון, הוצאות קבועות, משתנות ובלתי מתוכנן.
בנוסף חייבים להתייחס גם למדדים אופרטיביים תפעוליים כגון: בחינת מדדי רווחיות, EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות), חישוב רווח תפעולי ורווח גולמי, דוח רווח והפסד לשנות הפעילות הראשונות, דוח תזרים מזומנים, מחשבים את נקודת האיזון והכדאיות הכללית בתמונה הרחבה.
מכיוון שהחלק הפיננסי של הקמת מסעדה מורכב הרבה יותר מרוב העסקים, יש חשיבות מכרעת שאת בניית התכנית יבצע יועץ למסעדות שמתמחה במיוחד בתחום הזה ומכיר את כל "המוקשים" והאפשרויות לבין יועץ עסקי רגיל.
חשוב לדייק בכל פרט על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה האם הולכי להגשים את החלום הקולינרי או נמנעים מלהיכנס להרפתקה ובמקרים שהמסעדה קיימת אז בוחנים אלטרנטיבות אפשריות כמו צמצום מנות לא רווחיות, בחינה מחדש של כל הקונספט ובשורה התחתונה, כל מה שצריך על מנת להגיע לרווחיות.
שולמן אסטרטגיה.
ההבדל בין מסעדה מדשדשת לבין מסעדה מצליחה ומרוויחה!
- 072-395-0750
- arik@shulman-strategy.co.il