תוכנית עסקית למסעדה

שולמן אסטרטגיה.

תוכנית עסקית למסעדה בכל זמן

תמיד נכון.

עסק, כל עסק, חייב לבנות עצמו בצורה נכונה על מנת לצמוח ולהרוויח. על אחת כמה וכמה עסקי המזון. הצורך הבסיסי הוא בגיבוש ובנייה של תוכנית עסקית למסעדה או לכל עסק אחר, ללא תוכנית מסודרת, הדבר דומה לבית שנבנה ללא יסודות.

תוכנית עסקית למסעדות בנויה מכמה אלמנטים מרכזיים אותם ניתן לפתח לתתי נושאים בהתאם לרלוונטיות. התוכנית חייבת לכלול את הנקודות הבאות (בהמשך).

כנסו לראות מה הלקוחות מספרים על הדרך שעברו איתנו

אז במה אנחנו מטפלים?
אנחנו בוחנים את כל העסק 360°!

אסטרטגיה ובניית תכנית עסקית

תוכנית עבודה לביצוע

תמחור

הון אנושי, עובדים וספקים

שיווק ומכירות

שדרוג תהליכי עבודה

כל מה שצריך להביא את המסעדה שלך לצמיחה!

עם יד על הלב

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה וימינה

הצעד הראשון הוא חשיבה והבנת "הסיפור של העסק" הנרטיב שמוביל את ההקמה. הרקע להגשמת החלום, מה החזון העסקי הערכים והמטרות שמניעים את היזם או קבוצת היזמים לפתוח מסעדה. מהם מאפייני החברה, אופיה של המסעדה והמנות שיוגשו בה. ברמת קונספט וברמה הפרקטית. מניית היעדים הריאליים שניתן להשיג.

מודיעין על ענף המסעדנות

כל עסק, על אחת כמה וכמה עסקי המזון המאתגרים, חייב להבין את הסביבה העסקית והתחרותית בה פועלים. דהיינו לסקור את השוק בצורה מיטבית, להבין את פוטנציאל הפדיון הממוצע בענף, לא ליפות את המציאות ולא לעגל פינות. סקירת השוק הכללי ושווקי היעד, בחינת חסמי כניסה ויציאה. אופי המסעדה והמיקום הרלוונטי לסוג,  האם זאת מסעדת פאסט פוד, מסעדת שף, פוד טראק וכד', האם האזור מתאים או שיש לאתר מיקום נכון יותר.

חשוב מאוד לשחות בנתונים, להבין מי המתחרים, היכן הן ממוצבים ומה סדר גודל התחרות. מעבר לזאת כמובן יש לבחון את הלקוחות הפוטנציאלים, העדפות, אופי וטעם ומוכנות הקהל לסוג ולמחיר.

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה ושמאלה

תוכנית עסקית למסעדה

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה וימינה

גיבוש של אסטרטגיה ממנה תיגזר תוכנית הפעולה הוא אחד השלבים הקריטיים להצלחה עתידית, אף על פי כן, רבים מדלגים עליו או מחפפים בהכנתו. זה דורש מחשבה, יצירתיות ובחינה לעומק הדברים, מה שפעמים רבות מוציא את היזמים מאיזון. זאת הסיבה שיועץ עסקי למסעדות יכול ללוות צעד צעד בגיבוש האסטרטגיה.

כאן בונים SWOT ומנתחים אותו, בוחנים את ההזדמנויות הקיימות, את האיומים, החוזקות והחולשות של העסק העתידי, בוחנים את היתרונות היחסיים שקיימים אצל היזמים ובכלל בחברה, וכאן המטרות מקבלות שם, לו"ז וצורה. השלב הבא הוא ירידה ממבט המאקרו אל עבר המיקרו, אל תוכנית עבודה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תוכנית פעולה יישומית

על מנת ליישם את האסטרטגיה בפועל, חייבים לבנות מודל עסקי מדויק עד כמה שניתן, שיבחן את ההשקעה הנדרשת, את אפיקי ההלוואה הנדרשים, לבחון את יכולות החזר ההשקעה ולפרוס אותן נכון  במשך השנים. זה כולל גם תוכנית תמחור של המוצרים, בניית עץ מוצר בצורה מדויקת והתאמתו לקונספט הכללי של המסעדה ולכדאיות הכלכלית. השלב הבא הוא תמחור נכון של המנות עד לרמת הזית והקרח בשתייה.

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה ושמאלה

תוכנית פיננסית

תמונת וי בצבע צהוב זהב

המשך ישיר היא בנייה של תוכנית כלכלית אופרטיבית רלוונטית וישימה. לא תכנון פנטזיונרי אלא תכנון יבש ומדוקדק. בחינת הון עצמי מול הון שיש לגייס, עתודות שיש לשמור (השוק מוכיח כי לעסקי מזון נדרשות  עתודות פיננסיות לתקופה של לפחות שנה קדימה). בחינת הוצאות ההקמה של המסעדה עד לפרט האחרון, הוצאות קבועות, משתנות ובלת"מ . בחינת מדדי רווחיות, EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות), חישוב רווח תפעולי ורווח גולמי. כאן גם מכינים דוח רווח והפסד לשנות הפעילות הראשונות, מכינים דוח תזרים מזומנים, מחשבים את נקודת האיזון ובוחנים את תקופת החזר ההלוואה והכדאיות הכללית בתמונה הרחבה.

התוכנית העסקית ובמיוחד החלק הפיננסי של הקמת מסעדה או עסקי מזון אחרים, מורכבת הרבה יותר מרוב העסקים, חשוב לדייק בכל פרט על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה האם הולכי להגשים את החלום הקולינרי או נמנעים מלהיכנס להרפתקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

שולמן אסטרטגיה.

ההבדל בין מסעדה מדשדשת לבין מסעדה מצליחה ומרוויחה!

לקוחות מספרים:
אריק שולמן נכנס לחיי לפניי 10 חודשים. אני יכול להגיד בלב שלם שיש לו חלק ענק בשינויים החיוביים הרבים שעברתי הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית. היום ראייתי המקצועית לגביי עולם המסעדנות וניהול עסק השתנתה והפכה לאסטרטגית ,חכמה ושונה מהדרך הקונבנציונלית בה הרבה העוסקים בתחום המסעדנות הולכים ונופלים. אריק שולמן הוא שילוב של אסטרטגיה ,ייעוץ וחוכמה עסקית ייחודית הנובעת משנים בתחום המסעדנות והאסטרטגיה. לצד זה אריק הוא איש ערכי ביותר, נאמן לדרך האמת והיושר , ותקשורתי מאוד בגובה העיניים, מה שמאוד קשה למצוא בימים אלו. אני ממליץ בכל לשון של המלצה.
אייקון של מסעדת בנץ ברדרס - המבורגריה - פלורנטין
מתן בזילר
בנץ
התהליך שעברתי עם ובעזרת אריק היה מאתגר, מרתק ומעורר. מפגישה לפגישה הצלחתי לראות ולהבין על עצמי ועל צורות הניהול העסקי שלי דברים בבהירות. הצלחתי להבין את התכונות החזקות שלי ומהם הערכים החשובים לי בחיים ואיך להשתמש בהבנה זאת לקידום הברנרד. אני רוצה להודות לאריק על תהליך מרומם וממקד, ובעיקר תהליך "משנה חיים"
אייקון של מסעדת ברנרד - סנדוויצ'ים ובירה
מיכאל עין שי
ברנרד
אריק חכם אמר, הנסיון הוא פנס שאינו מאיר אלה את הדרך שכבר עברנו. תודה שהארת לי את הדרך עם נסיונך העצום, יושרך ויכולת האבחנה שלך בפרטים הקטנים של החיים.
אייקון של רשת מסעדות נאפיס
זאב רחמני
רשת נאפיס
בין לקוחותינו
אייקון של רשת המסעדות KAMPAI
אייקון של מסעדת קיבוץ על החוף
אייקון של בית קפה פאזל - ים, אוכל ואהבה
אייקון של רשת המסעדות POWPOW
אייקון של מסעדת סורנטו - איטלקית - חלבית - דגים
אייקון של רשת מסעדות נאפיס
אייקון של בר LA ROSA
אייקון של מסעדת הלבנטיני - מסעדת שוארמה ושיפודים
אייקון של הכפר הקסום
אייקון של DIRECTION COLLEGE
אייקון של מסעדת ברנרד - סנדוויצ'ים ובירה
אייקון של רשת ביסקוטי - בית יוצר טעמים - כשר חלבי
אייקון של רשת המסעדות קפה קפה
אייקון של CAMPANIA
אייקון של מסעדת OTTO - ראשון לציון
אייקון של מסעדת OPRIEL - בשר איכותי בהכנה אישית
פרטי יצירת קשר
  • 072-395-0750
  • arik@shulman-strategy.co.il