תוכנית עסקית למסעדה

שולמן אסטרטגיה.

תוכנית עסקית למסעדה בכל זמן

תמיד נכון.

עסק, כל עסק, חייב לבנות עצמו בצורה נכונה על מנת לצמוח ולהרוויח. על אחת כמה וכמה עסקי המזון. הצורך הבסיסי הוא בגיבוש ובנייה של תוכנית עסקית למסעדה או לכל עסק אחר, ללא תוכנית מסודרת, הדבר דומה לבית שנבנה ללא יסודות.

תוכנית עסקית למסעדות בנויה מכמה אלמנטים מרכזיים אותם ניתן לפתח לתתי נושאים בהתאם לרלוונטיות. התוכנית חייבת לכלול את הנקודות הבאות (בהמשך).

כנסו לראות מה הלקוחות מספרים על הדרך שעברו איתנו

אז במה אנחנו מטפלים?
אנחנו בוחנים את כל העסק 360°!

אסטרטגיה ובניית תכנית עסקית

תוכנית עבודה לביצוע

תמחור

הון אנושי, עובדים וספקים

שיווק ומכירות

שדרוג תהליכי עבודה

כל מה שצריך להביא את המסעדה שלך לצמיחה!

עם יד על הלב

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה וימינה

הצעד הראשון הוא חשיבה והבנת "הסיפור של העסק" הנרטיב שמוביל את ההקמה. הרקע להגשמת החלום, מה החזון העסקי הערכים והמטרות שמניעים את היזם או קבוצת היזמים לפתוח מסעדה. מהם מאפייני החברה, אופיה של המסעדה והמנות שיוגשו בה. ברמת קונספט וברמה הפרקטית. מניית היעדים הריאליים שניתן להשיג.

מודיעין על ענף המסעדנות

כל עסק, על אחת כמה וכמה עסקי המזון המאתגרים, חייב להבין את הסביבה העסקית והתחרותית בה פועלים. דהיינו לסקור את השוק בצורה מיטבית, להבין את פוטנציאל הפדיון הממוצע בענף, לא ליפות את המציאות ולא לעגל פינות. סקירת השוק הכללי ושווקי היעד, בחינת חסמי כניסה ויציאה. אופי המסעדה והמיקום הרלוונטי לסוג,  האם זאת מסעדת פאסט פוד, מסעדת שף, פוד טראק וכד', האם האזור מתאים או שיש לאתר מיקום נכון יותר.

חשוב מאוד לשחות בנתונים, להבין מי המתחרים, היכן הן ממוצבים ומה סדר גודל התחרות. מעבר לזאת כמובן יש לבחון את הלקוחות הפוטנציאלים, העדפות, אופי וטעם ומוכנות הקהל לסוג ולמחיר.

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה ושמאלה

תוכנית עסקית למסעדה

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה וימינה

גיבוש של אסטרטגיה ממנה תיגזר תוכנית הפעולה הוא אחד השלבים הקריטיים להצלחה עתידית, אף על פי כן, רבים מדלגים עליו או מחפפים בהכנתו. זה דורש מחשבה, יצירתיות ובחינה לעומק הדברים, מה שפעמים רבות מוציא את היזמים מאיזון. זאת הסיבה שחייבים מומחה עסקי או יועץ קולינרי המומחה בהקמת מסעדות אשר ילווה צעד צעד בגיבוש האסטרטגיה.

כאן בונים SWOT ומנתחים אותו, בוחנים את ההזדמנויות הקיימות, את האיומים, החוזקות והחולשות של העסק העתידי, בוחנים את היתרונות היחסיים שקיימים אצל היזמים ובכלל בחברה, וכאן המטרות מקבלות שם, לו"ז וצורה. השלב הבא הוא ירידה ממבט המאקרו אל עבר המיקרו, אל תוכנית עבודה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תוכנית פעולה יישומית

על מנת ליישם את האסטרטגיה בפועל, חייבים לבנות מודל עסקי מדויק עד כמה שניתן, שיבחן את ההשקעה הנדרשת, את אפיקי ההלוואה הנדרשים, לבחון את יכולות החזר ההשקעה ולפרוס אותן נכון  במשך השנים. זה כולל גם תוכנית תמחור של המוצרים, בניית עץ מוצר בצורה מדויקת והתאמתו לקונספט הכללי של המסעדה ולכדאיות הכלכלית. השלב הבא הוא תמחור נכון של המנות עד לרמת הזית והקרח בשתייה.

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה ושמאלה

תוכנית פיננסית

תמונת וי בצבע צהוב זהב

המשך ישיר היא בנייה של תוכנית כלכלית אופרטיבית רלוונטית וישימה. לא תכנון פנטזיונרי אלא תכנון יבש ומדוקדק. בחינת הון עצמי מול הון שיש לגייס, עתודות שיש לשמור (השוק מוכיח כי לעסקי מזון נדרשות  עתודות פיננסיות לתקופה של לפחות שנה קדימה). בחינת הוצאות ההקמה של המסעדה עד לפרט האחרון, הוצאות קבועות, משתנות ובלת"מ . בחינת מדדי רווחיות, EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות), חישוב רווח תפעולי ורווח גולמי. כאן גם מכינים דוח רווח והפסד לשנות הפעילות הראשונות, מכינים דוח תזרים מזומנים, מחשבים את נקודת האיזון ובוחנים את תקופת החזר ההלוואה והכדאיות הכללית בתמונה הרחבה.

התוכנית העסקית ובמיוחד החלק הפיננסי של הקמת מסעדה או עסקי מזון אחרים, מורכבת הרבה יותר מרוב העסקים, חשוב לדייק בכל פרט על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה האם הולכי להגשים את החלום הקולינרי או נמנעים מלהיכנס להרפתקה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

שולמן אסטרטגיה.

ההבדל בין מסעדה מדשדשת לבין מסעדה מצליחה ומרוויחה!

לקוחות מספרים:
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לורם איפסום דולור סיט אמט, גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף
ישראל ישראלי
קפה קפה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לורם איפסום דולור סיט אמט, גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף
ישראל ישראלי
קמפאי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לורם איפסום דולור סיט אמט, גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף
ישראל ישראלי
קקאו
בין לקוחותינו
פרטי יצירת קשר
  • 072-395-0750
  • arik@shulman-strategy.co.il