תוכנית עסקית לבית קפה
תוכנית עסקית לבית קפה היא למעשה מפת הדרכים לכל מה שצריך לעשות בבית הקפה על מנת להגיע לצמיחה ורווחיות בטוחה.
שמי אריק שולמן, לאחר קריירה של 27 שנים כבעלים של ברים, בתי קפה ומסעדות הקמתי את שולמן אסטרטגיה – המתמחה בייעוץ עסקי בעולם המסעדנות.
אנו עובדים רק עם עסקים בתחום המזון, כי זו המומחיות שלנו, בתי קפה, מסעדות ועוד, מעניקים ייעוץ עסקי ומובילים את העסק לצמיחה והגדלת הרווחיות.
הניסיון העצום שצברנו במהלך השנים בתחום, הוא זה שמאפשר לנו לנווט כל עסק בתחום המזון למקום בטוח, למקום של צמיחה. להצלחות.
בעזרת הניסיון שצברנו אנחנו יודעים לזהות את המצב הנוכחי של העסק, להבין היכן החזקות, לזהות את החולשות ולהוביל אל הצעדים הנחוצים על מנת להגיע לצמיחה מהירה ושיפור הרווחיות בשורה התחתונה.
אנחנו מלמדים בעלי עסקים איך להחזיר את החיוך לפנים, וזה קורה כשהעסק מתחיל לצמוח ולפרוח.
אם אתה אוהב את מה שאתה עושה ומאמין שיכול להיות טוב יותר, אשמח שניפגש ונראה איך אנחנו מביאים את העסק לצמיחה ומשפרים את השורה התחתונה.
אריק.
תוכנית עסקית לבית קפה בכל זמן
כל עסק זקוק לתכנון עסקי איכותי, לרבות תוכנית אסטרטגית ועסקית. אך כאשר מדובר על עסקי מזון ואירוח, ישנה חשיבות עצומה בתכנון נכון ובנייה של תוכנית עסקית לבית קפה או מסעדה.
חשוב מאוד להבין כי לא ניתן לפתוח עסק בענף המזון רק בשל חלום או תשוקה, מדובר על תחום תובעני וטובעני, שעלול ללא בנייה נכונה, למוטט את הכל כבר בשנה הראשונה. על מנת להיות בטוחים בכיוון, בקונספט ובאסטרטגיה, חשוב מאוד להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בעולם המסעדנות שהוא תחום ייחודי בפני עצמו (לפרטים נוספים), יועץ שמבין את העולם העסקי של ענף המזון. יועץ עסקי המתמחה בבניה של תוכנית עסקית לבתי קפה או למסעדה, הוא האדם המתאים לצאת עמו למשימה.
אסטרטגיה ובניית תכנית עסקית
תוכנית עבודה לביצוע
תמחור
הון אנושי, עובדים וספקים
שיווק ומכירות
שדרוג תהליכי עבודה
על מה חשוב להקפיד בבניה של תוכנית עסקית לבית קפה?
כמו כל עסק, במיוחד בעסקי מזון לרבות בהקמה של בית קפה, חשוב להיות ממוקדים בויז'ן, להבין מה הקונספט של בית הקפה, מה החזון העסקי והשיווקי, המטרות והיעדים. באיזה סגנון זה עומד להיות מה היתרונות, חסרונות, איומים והזדמנויות (SWOT) הניצבים בפני היזמים. למיצוב בית הקפה יש השפעה עצומה במיוחד על התכנון הפיננסי ובניית התקציב קדימה.
ענף המזון לרבות תחום בתי הקפה עמוס וגדוש במגוון רחב של מתחרים, חייבים למפות אותם ולהבין היכן בית הקפה הייעודי ממוצב, מי המתחרים הישירים, מה היתרון של בית הקפה הזה על פניהם, מהן תנודות השוק ואיך הוא מתמודד עמן בגדול (לראייה משבר הקורונה שפגע אנושות בענף כולו) זה קריטי להבין טרם ההקמה מי הלקוחות, מה הם מחפשים ואיך בית הקפה יכול לספק להם את המענה.
פתיחת בית קפה, מסעדה או עסק מזון אחר אינו ככל העסקים, מדובר על השקעה עצומה של משאבי זמן, כסף, אנרגיה ותעצומות נפש. זה לעולם לא יכול להיות אופרציה של אדם אחד וחשוב מאוד לגבש צוות איכותי ומקצועי. צוות שיהיה חלק מההקמה, ישקיע את הנשמה וירצה לקטוף את הפירות באותה תשוקה. צוות איכותי מגובש, יסייע לכל תוכנית עסקית להראות ישימה ויגרום למשקיעים להשקיע בבטחון.
תכנון אופרטיבי
תכנון וגיבוש של שלבי הבנייה, כולל המשאבים הנדרשים, לו"ז ואחריות הביצוע. תוכנית עסקית ממוקדת ומאורגנת, ממש כמו תוכניות בנייה של מבנה, מסייעת בגיבוש נכון של העסק וגם בעת הצורך בקבלת השקעה ו/או אשראי מגורמי מימון או משקיעים. גופים או אנשים בעלי הון, חייבים לראות אופק להשקעתם ובאמצעות התכנון המדוקדק קל להם יותר לקבל החלטה.
היבטים פיננסים (מימון ותזרים)
מאחר שעסקי מזון אינם ככל העסקים חייבים לשרטט במדויק את צרכי המימון על מנת לבנות תוכנית פיננסית ולראות מהיכן ניתן לגייס משאבים. ברוב המקרים ליזמים אין את ההון השלם וזה גם לא נכון להביא את כל הכסף "מהבית", לכן על מנת לדעת מה צופה פני עתיד, חשוב להבין מה סדר גודל ההוצאות וההשקעה הנדרשת ובעיקר עבור מה. כאן חייבים להתייחס לכל היבטי המימון, מה שמכונה "ברזלים" ומה שלא רואים ומוגדר כהשקעה בהון חוזר.
יחד עם צרכי המימון חייבים לבנות תקציב ברור ומוגדר לבנייה, להרצה ולתפעול השוטף, לתכנן ולנהל תזרים מזומנים מדוקדק, לבצע ניתוחי רגישות ונקודת איזון, לבחון היבטי תמחור והמחרה, תחזית של שיעורי הרווחיות, וכמובן לבנות דוח רווח והפסד ריאלי המתבסס על הנתונים וההערכות ללא כחל ושרק.
שולמן אסטרטגיה.
ההבדל בין עסק מדשדש לעסק מזון מצליח ומרוויח!
- 072-395-0750
- arik@shulman-strategy.co.il