פתיחת בית קפה

שולמן אסטרטגיה.

ייעוץ לפתיחת בית קפה

לעשות את זה נכון מההתחלה

חולמים לפתוח בית קפה כזה כמו בסרטים? חשוב שתדעו כבר בשלב ההתחלתי שפתיחת בית קפה אינה דבר של מה בכך. לא מדובר רק על לוקיישן מגניב עם מכונת קפה, כמה שולחנות ומאפים ונדרשת תוכנית מסודרת ולא מעט משאבים.

פתיחת בית קפה, כמו פתיחת מסעדות או בית ממכר מזון כזה או אחר, דורשת תכנון מוקפד, השקעה כספית לא מבוטלת ובעיקר ידע והבנה עסקית וקולינרית, כזאת שיועץ קולינרי אוחז בה ויודע ללוות במקצועיות ואחריות, יזמים בעלי חלום.

כנסו לראות מה הלקוחות מספרים על הדרך שעברו איתנו
אז במה אנחנו מטפלים?
אנחנו בוחנים את כל העסק 360°!

אסטרטגיה ובניית תכנית עסקית

תוכנית עבודה לביצוע

תמחור

הון אנושי, עובדים וספקים

שיווק ומכירות

שדרוג תהליכי עבודה

כל מה שצריך להביא את בית הקפה שלך לצמיחה כבר מהצעד הראשון!

הקמה וניהול בית קפה, בין אם מקום שכונתי, או בית קפה במיקום מרכזי, דורשת תכנון אסטרטגי ועסקי מקצועי, ראיה מפוכחת על השוק והתחרות, הבנה פיננסית, הבנה קולינרית ובעיקר סבלנות. חשוב לעבוד בהתאם לתוכנית סדורה עם אבני דרך מוגדרות.

אבני הדרך לפתיחת מסעדות

סקר שוק, בדיקת כדאיות ו‏גיבוש אסטרטגיה עסקית

היכרות עם הענף, היתרונות שלו והקשיים, אתגרים ואיומים אל מול הזדמנויות וחידושים. בחינת התחרות הישירה של בתי קפה או עסקי מזון אחרים באזור הייעודי, ניתוח התחרות והלקוחות, מי הלקוחות, איך הם אוהבים את הקפה ואיזה תפריט ומתכונת מתאימה לאזור. מה חסר באזור והאם קונספט כזה או אחר רלוונטי שם.

בחינת החזון, המטרות והיעדים ובעיקר אורך הנשימה שיש ליזמים להמתין עד הגשמת החזון. שלא כמו הרבה סוגים אחרים של עסקים, בתחום המזון מדובר על טווחי זמן ארוכים והשקעה גבוהה.

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה ושמאלה

בניית תוכנית עסקית, הערכה פיננסית וגיוס הון עצמי ומשלים

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה וימינה

תרגום האסטרטגיה והיעדים לכדי תוכנית עסקית אופרטיבית המציגה תמונה שלמה של השוק והעסק הספציפי בתוכו. תמונה ריאלית ולא מיופה של המשאבים הנדרשים, הפוטנציאל והחזר ההשקעה, ההוצאות אל מול ההכנסות ושולי הרווח העתידיים. תוכנית הכוללת גם ניתוח פיננסי מדויק, תוכנית שיווקית מהודקת, תוכנית קולינרית מקצועית ועוד.

עסקי מזון ובמיוחד הקמה של בתי קפה ומסעדות שונה משאר העסקים, בעיקר בתהליך ההקמה הארוך ובמשאבים הפיננסיים הנדרשים. מדובר על עסק שההוצאות שלו עצומות ועד שנכנס השקל הראשון יעבור זמן רב. לכן נדרשת תוכנית פיננסית מקצועית שמביטה בראייה מפוכחת על המשאבים הקיימים, בוחנת חלופות לגיוס הון ובונה תקציב ריאלי ולא פנטזיונרי של הוצאות קבועות, שוטפות ומשתנות לטווח של שנים קדימה.

על מנת לא רק לשרוד אלא גם להרוויח ולחיות מהמסעדה, חשוב מאוד לבנות תוכנית פיננסית מדויקת הצופה פני עתיד. תוכנית שבוחנת את כל ההוצאות כולן, קבועות, משתנות, הוצאות מימון, הוצאות שיווק, ניהול וכו' מולה לשים את ההכנסות הנדרשות על מנת לבחון כדאיות וב on going –  גם רווחיות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

איתור מיקום והתאמת המבנה לצורך ולדרישות ‏

למיקום של בית הקפה ישנה חשיבות עצומה להצלחתו, יש לבחור מקום המתאים לקונספט, למיצוב ולקהל ולעשות זאת בשיקול דעת ובליווי אנשי מקצוע שמבינים את התחום.

גם לנראות שלו ולהתאמות העיצוב יש משמעות. מעבר לשיפוצים ולקוסמטיקה, על מנת לקבל רישוי לבית מזון החוק דורש מעסקי אלה עמידה בסטנדרטים שונים, מה שמכונה "תקנות רישוי עסקים (תנאי תברואה נאותים לבתי אוכל)" כל סוג בהתאם לדרישות החוק המפורטות ויש לבצע את ההתאמות כראוי.

משמע התייחסות לכל חלקי המבנה, הציוד על כל גווניו, המטבח, אמצעי מגן למזון, החזקת מזון גלמי ומזון מוכן במתקני קירור ועמידה בטמפרטורות הנדרשות, הגבלת רעש, אוורור ותאורה, ניקיון, היגיינה ואסתטיקה, טיפול בחדרי השירותים והשירות, תחזוקה שוטפת וניקיון, הגדרת העובדים בעיקר מבחינת הניקיון והבריאות שלהם ועד לפרטים קטנים כגון איסור עישון, איסור לינה בבית אוכל וכד' הנהלים וההיתרים הנדרשים הם גם היתר מכירת אלכוהול, היתר מהרשויות השונות ועוד.

תמונת חץ בצבע צהוב זהב בכיוון מטה ושמאלה

גיבוש קונספט קולינרי, מיתוג ויצירת אווירה שיווקית

תמונת וי בצבע צהוב זהב

אחד הדברים החשובים בכל עסק הוא הבידול, בעסקי מזון על אחת כמה וכמה. חייבים למצוא את הקונספט הכללי של בית הקפה, את הייחודיות הקולינרית שתכתיב גם את הניראות והסטייל כולו. הקונספט חייב להיות משודר בכל פרט ופרט, מהעיצוב, דרך התפריט וכמובן באוכל המוגש. על מנת לקלוע בול בכל הפרמטרים נדרש ליווי של יועץ קולינרי מקצועי אשר מכיר את התחום ואת כל הניואנסים בו על בוריים.

כמו כל עסק, גם פתיחת בית קפה דורשת מיתוג איכותי ומהוקצע. זה כולל את הניימינג הנכון, הלוגו והשלט בכניסה, את העיצוב של התפריט וכל פריט בבית הקפה או המסעדה. האווירה השיווקית הנכונה צריכה לשדר על אותו גל עם הקונספט הנבחר ושהכל יזרום יחד. אנשי מקצוע אשר מכירים את תחום הקולינריה ועסקו ביעוץ קולינרי או יעוץ למסעדות יודעים איך לקחת את המושכות ולייצר את ה"מקום החם הבא".

בניית המטבח והסרוויס

כאמור, פתיחת בית קפה דורשת הרבה מעבר למכונת קפה איכותית, מדובר על בנייה מדוקדקת של המטבח גם בהתאם לנהלים ולסטנדרטים הנדרשים לשם רישוי עסקים אבל גם עוד הרבה מעבר. הקמה של מטבח יעיל, מתקתק ואפקטיבי, עם המוצרים האיכותיים ביותר במחירים אטרקטיביים, בנייה של פס סרוויס זורם ללא תקלות, הכשרת עובדים לעבודה מדויקת ונקייה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

שולמן אסטרטגיה.

לכוון נכון מההתחלה

לקוחות מספרים:
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לורם איפסום דולור סיט אמט, גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף
ישראל ישראלי
קפה קפה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לורם איפסום דולור סיט אמט, גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף
ישראל ישראלי
קמפאי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לורם איפסום דולור סיט אמט, גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף
ישראל ישראלי
קקאו
בין לקוחותינו
פרטי יצירת קשר
  • 054-719-3355
  • arik@shulman-strategy.co.il