תמונה של אריק שולמן, בעלים של שולמן אסטרטגיה - ייעוץ עסקי למסעדנים - על רקע בהיר בתבנית אפורה
אריק שולמן אסטרטגיה - יועץ מסעדות - מאמרים
תמונה של אריק שולמן, בעלים של שולמן אסטרטגיה - ייעוץ עסקי למסעדנים - על רקע בהיר בתבנית אפורה
אריק שולמן אסטרטגיה - יועץ מסעדות - מאמרים

איך לפתוח בית קפה? הדגשים החשובים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

ריח הקפה הטרי מזכיר לך את בתי הקפה הקלאסיים באירופה. האווירה הרומנטית, השולחנות הקטנים שצופים לרחוב, הקרואסונים הטריים הנימוחים בפה.

כל אלה, מעלים בך הרהורים ומחשבות על פתיחת בית קפה משלך. הרי תמיד חלמת להיות בעל עסק , אז למה לא בעצם?

פתיחת בית קפה דורשת השקעה גדולה גם בזמן וגם בכסף. חשוב שתקדיש זמן עכשיו כדי להבין מה נדרש כדי לנהל בית קפה מצליח. זה אומר לפנות לבעלים של בתי קפה וללמוד מהניסיון שלהם, לגלות מה עובד ומה לא. זה גם אומר לבקר בהרבה בתי קפה כדי לקבל תובנה איך אתה רוצה שהעסק שלך ייראה (זה החלק הכיפי ….)

וזה אומר עוד, שכדי להפוך את החלום שלך למציאות יש כמה דגשים חשובים שהם קריטיים לפתיחת בית קפה. דגשים אלה יעזרו לך לעלות על המסלול הנכון.

מאמר מקצועי איך לפתוח בית קפה - הדגשים החשובים - שולמן אסטרטגיה
איך לפתוח בית קפה - הדגשים החשובים - שולמן אסטרטגיה

הון התחלתי  – גם אם החלטת לפתוח בית קפה קטן, שמגיש רק קפה ומאפים, עדיין נדרש סכום התחלתי להשקעה בעסק, כל שכן כשמדובר בבית קפה המגיש גם ארוחות בוקר מלאות.

במידה וההון ההתחלתי שלך אינו מספיק, ברר היכן תוכל להשיג מקורות מימון . תוכל לבדוק אפשרות להלוואה מהבנק, הלוואה מקרנות לעידוד עסקים קטנים, או קרנות אחרות המאפשרות הלוואה עד סכום מסוים בתנאי החזר נוחים.

בדיקת היתכנות עסקית– בדיקה מקיפה, שבמסגרתה נעשה איסוף נתונים על שוק בתי הקפה, וניתוח הנתונים הללו. הבדיקה אמורה לתת תמונה מלאה אודות השווי הכלכלי של שוק בתי הקפה והאם כדאי להיכנס לשוק הזה, לבחון האם העסק יהיה מסוגל להיות רווחי והאם קיימים מאחוריו מספיק יסודות יציבים.
בדיקת היתכנות עסקית היא שלב קריטי ומהותי שלא כדאי לוותר עליו. מומלץ לקחת איש מקצוע המתמחה בתחום.

תוכנית עסקית  תוכנית עסקית לבית קפה  – מפת הדרכים שתעזור לך לבנות, לנהל ולהצמיח את בית הקפה שלך. התוכנית העסקית מתייחסת לכל ההיבטים הקשורים להקמת בית הקפה ולתפעולו ברמה המפורטת ביותר. מפורטות המטרות העתידיות והאסטרטגיות הספציפיות כיצד להשיג מטרות אלה.

התוכנית העסקית שלך צריכה לכלול: הגדת מהות העסק ואיך הוא הולך להתבלט. ניתוח השוק המקומי – מי הם הלקוחות הקבועים שלך? מי המתחרים שלך? צוות העובדים שלך, תוכנית שיווק –  מה נקודת הבידול שלך? איך אתה הולך לתקשר את זה? כמה מזומנים אתה צריך כדי להתחיל ומאיפה זה מגיע. תחזיות פיננסיות –  תחזית רווח והפסד, תזרים מזומנים ועוד.
הקדשת זמן לתכנון כל אחד מההיבטים האלה של העסק שלך תעזור לך בדרך להצלחה.

מיקום  – המיקום הוא קריטי להצלחה של בית הקפה שלך. לפני שאתה מקבל החלטה, הקדש זמן לבחירת האזור שבו אתה שוקל להקים את בית הקפה. למה צריך לשים לב בבחירת המיקום? האם יש חניה באזור? האם המיקום גלוי מספיק? האם יש מספיק תנועת הולכי רגל? האם יש עוד בתי קפה בסביבה? מהם הרגלי הבילוי של הקהילה באזור? מי קהל היעד שלך?

אם קהל היעד  הוא עובדים בדרכם למשרד נסה לחשוב על כך שמיקום בית הקפה יהיה קרוב ובמרחק הליכה נוח מבנייני משרדים רבים.
מציאת מיקום היא עבודת רגליים, שלוקחת זמן להכיר את האזור והקהל שבו. צריך סבלנות ואורך רוח, אבל זה שווה את השקעת הזמן.

קונספט ומיתוג – הגדר את החזון שלך בבירור, את סוג בית הקפה ואיזו אווירה אתה רוצה ליצור בבית הקפה שלך. האם זה יהיה בית קפה מודרני? רטרו? מתוחכם? ידידותי למשפחה? ממוקד בבריאות? בחירת נושא אחד והיצמדות אליו יהפכו את בית הקפה למבודל עם זהות מאוד חזקה.

הגדרות אלה יעזרו לך להיות עקבי בכל הנוגע לבחירת שם, החלטה על העיצוב, תכנון האוכל, בחירת הקפה, בחירת הכוסות והגדרת הדרך בה תתקשר עם לקוחות. צריך לזכור שהסוד להצלחה הוא להבין באמת למי אתה מעצב את העסק הזה, מיהו קהל היעד שלך.

בידול – קשור לסעיף הקונספט והמיתוג. עליך להציע ערך מוסף ללקוחות שלך כדי לגרום להם  לחפש אותך. הבידול – זה הקונספט הייחודי שתבחר כדי לגרום ללקוחות שלך לחוות משהו חדש ובלתי צפוי. ברגע שתזהה את קהל היעד , תוכל לזהות את הצורך שלו ולתת מענה ייחודי לצורך. הנה כמה רעיונות לקונספט ייחודי –  חדשנות טכנולוגית, מוצר חדש לגמרי, עיצוב ייחודי, התמחות בשירות שלא נמצא בשום מקום באזור שלך, קפה שידוע באיכותו המצוינת ועוד

עיצוב ונראות – העיצוב של בית הקפה שלך הוא חיוני כדי למשוך לקוחות פנימה ולפתות אותם לחזור.
העצוב משפיע  על האווירה, אותה תוכל להשיג באמצעות אלמנטים עיצוביים שונים, מוסיקה, תאורה, ריהוט, מדי המלצרים, כלי האוכל, תמונות  וכמובן עיצוב התפריט.
בשלב זה כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע ששיתוף הפעולה ביניהם הוא הכרחי – מעצב פנים, משרד מיתוג , יועץ קולינרי, מהנדס רישוי שיוכל להגיד מה אפשר ומה אי אפשר מבחינת רישוי עסקים.

צוות העובדים  – מומלץ לגייס צוות עובדים מנוסה, אבל לא פחות חשוב , בעל גישה חיובית ותומכת . פיתוח תרבות צוות מתפקד מתאפשרת, רק כאשר מגייסים את האנשים הנכונים.

במידה שאין לך כישורי ניהול מוכחים, כדאי גם לגייס מנהל צוות שיסייע לך באיתור עובדים, בניהול ובשימור.  אל תחסוך זמן ומאמץ למצוא את הצוות המנצח שלך.

מאמר - איך לפתוח בית קפה - הדגשים החשובים - שולמן אסטרטגיה
מאמר איך לפתוח בית קפה - הדגשים החשובים - שולמן אסטרטגיה

שיווק – החודשים והשבועות שקודמים לפתיחת בית הקפה הם הזדמנות נהדרת להתחיל לשווק את בית הקפה שלך. ניתן להתחיל לבנות את הרשת שלך במדיה החברתית.

האינסטגרם היא פלטפורמה מצוינת להפיץ את הבשורה, השתמש בתמונות ובסרטונים כדי לעודד שיתופים ומעורבות. כשהלקוחות שלך נכנסים, בקש מהם לעקוב אחר הדף שלך כדי לקבל עדכונים, הטבות חינם ומבצעים.

התקשר לכלי התקשורת המקומיים כדי להודיע להם על פתיחת בית הקפה והצע להם להתארח אצלך. כדאי ליצור את הבאזז לפני אירוע הפתיחה, כדי להבטיח הגעה של קהל רחב.

אירוע הפתיחה של בית הקפה הוא תחילתה של תקופה חדשה ומרגשת. לאחר חודשים רבים של תכנון, הכנה ובחירת הצוות הטוב ביותר, 'הפתיחה החגיגית' היא הזדמנות להציג את  בית הקפה, המוצרים והשירות.

זוהי גם הזדמנות מצוינת להתחיל לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות שלך. כדי לקיים פתיחה חגיגית מוצלחת, מומלץ לתכנן את האירוע מוקדם ככל שניתן, לוודא שיש לך מספיק אנשי צוות לאירוע ולבדוק אם יש אירועים מקומיים אחרים על מנת שלא יתנגשו עם האירוע שלך.

איך לפתוח בית קפה הדגשים החשובים - שולמן

תוכן עניינים

ייעוץ למסעדות - שולמן אסטרטגיה | הקמת מסעדה | ייעוץ קולינרי | פתיחת בית קפה

תמונה ראשית ליועץ למסעדות - בתמונה מנורות באור מעומעם בבר מעוצב

לייעוץ התקשרו :

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מספרים אלינו - אריק שולמן

אולי יעניין אתך גם...

עקבו אחרינו

פתיחת בית קפה - בתמונת השער אורים בית קפה בעיצוב פנים בסגנון מקסיקני עם מטבח פתוח
האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?