תמונה של אריק שולמן, בעלים של שולמן אסטרטגיה - ייעוץ עסקי למסעדנים - על רקע בהיר בתבנית אפורה
אריק שולמן אסטרטגיה - יועץ מסעדות - מאמרים
תמונה של אריק שולמן, בעלים של שולמן אסטרטגיה - ייעוץ עסקי למסעדנים - על רקע בהיר בתבנית אפורה
אריק שולמן אסטרטגיה - יועץ מסעדות - מאמרים

מיתוג מסעדה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

מיתוג מסעדה באמצעות עיצוב מחודש

תחום המסעדנות הוא תחום דינמי ומתחדש חדשות לבקרים. כדי להתאים את עצמן לקצב ההתפתחות והשינויים התדירים שמתרחשים בתחום, ולא לאבד את המומנטום, הרבה מסעדות ובתי קפה שוקלות אחת לתקופה את האפשרות להכניס שינויים בעיצוב או לרענן את המיתוג. יש מי יבחר לעשות שינויים קלים באמצעות עיצוב מחודש, ויש כאלה שיעדיפו לעשות למתג את המסעדה מחדש. שתי הבחירות הן טובות, ובלבד שירגשו את הסועדים וימשכו אליהן קהלים חדשים.

מאמר - מיתוג מסעדה - שולמן אסטרטגיה
מאמר מקצועי - מיתוג מסעדה - שולמן אסטרטגיה

מהם הצעדים הנדרשים למיתוג מסעדה?

מגדירים אסטרטגיה – כחלק מהאסטרטגיה השיווקית, מסעדות צריכות להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולעשות בדק בית לגבי מידת ההתאמה לטרנדים המתחלפים ,לשינויים המתרחשים בתחום המסעדנות ולחידושים האחרונים.

תהליך המיתוג והעיצוב המחודש יתייחס לאיזון שבין השמירה על ערכי המותג הקיימים לבין הערכים החדשים שהמסעדה רוצה לאמץ.

לכן, עוד לפני פתיחת מסעדה, חשוב להגדיר מיהו קהל היעד, האם המסעדה מכוונת לקהלי יעד חדשים, או נוספים לאלה הקיימים. האם קונספט המסעדה נשאר כמו שהוא , או שיש כוונה לשנות את הקונספט באופן דרסטי. עד כמה בעלי המסעדה מוכנים לאמץ טרנדים קולינריים וחידושים בתפריט. הכינו רשימה מפורטת של כל השינויים שאתם רוצים לעשות. כל אלה  מחייבים בדיקה מדוקדקת שתשפיע על החלטות המיתוג המחודש,  שיקרין את החידוש אך בו זמנית ישמר את הקיים.

שפת עיצוב ייחודית  – בעת הקמת מסעדה חשוב לבחור את השפה שתספר את סיפור המסעדה באמצעים ויזואליים מרשימים. לפי סגנון ואופי המסעדה ייבחרו הצבעים והאלמנטים השונים שיהוו את שפת המיתוג של המסעדה. חשוב לשמור על אחידות השפה בכל האלמנטים העיצוביים והשיווקיים. עקביות וקוהרנטיות יסייעו לקהלי היעד לזהות את המותג ולהתחבר אליו .

עיצוב מחודש זה לא רק שינוי הלוגו

תהליך מיתוג איכותי הוא לא רק יצירה של לוגו יפה המושך את העין. תהליך המיתוג הוא בעיקר התכנון והחיבור בין המותג ולקוחותיו באמצעות שפה ויזואלית כוללת שתשמש את המסעדה בחומרי שיווק, במכירה, בפרסום ובנראות. המיתוג מחדש יאפשר את החוויה החדשה שהמסעדה רוצה לייצר, חוויה אשר שמה את האוכל במרכז, אך נותנת דגש גם לאלמנטים שיבליטו את השינוי.

השפה העיצובית – לספר נכון את הסיפור

התפריט , לב ליבו של הסיפור – המסעדה מספרת לאורח, באמצעים ויזואליים הריהוט, האבזור התאורה, מהו הקונספט של המסעדה, מכניסה אותו לאווירה. התפריט היא הדרך שבה בעלי המסעדה בוחרים לספר את הסיפור – בשפה, בקצב בסגנון. התפריט מייצר אצל הסועד את התחושות, את הציפייה וההתרגשות.
תפריט טוב צריך להיות מובן ללקוח, ידגיש את המנות המומלצות, וישדר את סיפור המסעדה בצורה הכי בולטת לעיני הלקוח באמצעות הצבעים, הגופנים והמילים. וכל זאת בהלימה אופטימלית למיתוג המסעדה כולה.

כלי האוכל – שינוי העיצוב בא לידי ביטוי גם בבחירת כלי ההגשה. כדאי להשקיע בכלי הגשה איכותיים וייחודיים שישתלבו טוב עם הקו המיתוגי וען בסיפור המסעדה. כלים שיאפשרו לסועדים להרגיש את החוויה שהמסעדה מבקשת להעביר.

קירות מספרים – לקירות תפקיד משמעותי בעיצוב החלל. כדאי לבחור כמה צבעים בולטים שמאפיינים את המסעדה. ניתן לעטר אותם באיורים ברוח המקום, לתלות תמונות שיוסיפו מימד נוסף לסיפור המסעדה,  סלוגנים תואמים שיבליטו את השינוי קונספט, תפריט קיר מסוגן.

מאמר מיתוג מסעדה - שולמן אסטרטגיה
מאמר מקצועי מיתוג מסעדה - שולמן אסטרטגיה

ריהוט מותאם לקונספט– בחרו שולחנות ייחודיים שיתאימו לצבעי הקירות, כסאות התואמים לאווירת המסעדה, מפות שיתאימו לסגנון התפריט, מסכים שיציגו את המנות המאפיינות את המסעדה, כל אלה יעצימו את החוויה שהמקום גורם לסועדים להרגיש, כשהם נמצאים בו.

תאורה – תאורה היא אחד האמצעים המשלימים את האופי והאווירה של המקום. לכל מסעדה אופי ועיצוב ייחודי, על כן יש להתאים את התאורה לסגנון המסעדה. כדאי לבחור בתאורה המתאימה לשעות האירוח השונות, אם זו תאורת בוקר, או תאורה אינטימית לשעות הערב. 

מוצרים משלימים – כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, פולדרים, אריזות הטייק אווי, המפיות , מדי המלצרים, כולם צריכים לדבר באותה שפה עיצובית של כלל האלמנטים במסעדה.

אתר אינטרנט ורשתות חברתיות –  אתר האינטרנט הוא 'הפנים' של המסעדה לכלל הלקוחות הפוטנציאלים. הוא צריך לכלול סרטוני ווידאו, תמונות איכותיות של המנות המאפיינות את המסעדה, תפריט ממותג, המלצות מלקוחות ועוד. כמו כן מומלץ לקיים פעילות ברשתות החברתיות, כך שניתן יהיה להציג את המסעדה באופן המחמיא והייחודי, אשר יבליט את המותג ויתמקד בייחודו.

למידע נוסף על ייעוץ מסעדות >>>>>

מיתוג מסעדה - שולמן אסטרטגיה

תוכן עניינים

ייעוץ למסעדות - שולמן אסטרטגיה | הקמת מסעדה | ייעוץ קולינרי | פתיחת בית קפה

תמונה ראשית ליועץ למסעדות - בתמונה מנורות באור מעומעם בבר מעוצב

לייעוץ התקשרו :

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מספרים אלינו - אריק שולמן

אולי יעניין אתך גם...

עקבו אחרינו

פתיחת בית קפה - בתמונת השער אורים בית קפה בעיצוב פנים בסגנון מקסיקני עם מטבח פתוח
האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?