לכל מסעדה יש את הסיפור המיוחד שלה. מסעדה צריכה שיהיה לה סיפור משלה. סיפור שיכול להפוך אותה למקום ממגנט שמגיעים אליו במיוחד.
זה יכול להיות:
- תפריט ייחודי
- עיצוב חדשני
- אווירה יוצאת דופן
- נוף עוצר נשימה
- ליין של אירוח מופעים, הרצאות או השקות חגיגיות
הסיפור של בעל המסעדה, קריירה שניה, סיפור חלוצי של הקמת של מסעדה באמצע שום מקום, סיפורו האישי של השף, כל סיפור שמעורר השראה ותופס לנו את המחשבה והדמיון.
בכל המקרים מדובר בחוויה שהיא לא רק קולינרית אלא הרבה מעבר. כל אלה יכולים למצב את המקום שלנו כמקום טרנדי שלאנשים שווה להגיע אליו מרחוק.


כדי לגבש את הקונספט הנכון צריך לצלול קודם כל למהות, לגרעין הראשוני שהביא אותנו לפתוח את המסעדה. גיבוש קונספט אומר שאנחנו חייבים להתמקד, כדי שלא נגיע למצב של "תפסת מרובה לא תפסת".
למשל, להחליט מראש האם אנחנו ממצבים את עצמינו כמקום כפרי ונעים לארוחות בוקר ובראנץ', או כמקום עם אווירה דרמתית לארוחות ערב. כמו שאמרנו, גם המיקום וקהל היעד חשובים בהקשר של גיבוש התפריט והקונספט.
מסעדה גלילית שיושבת בקצה כביש מפותל, טובלת בנוף פסטורלי, תציע תפריט מאוד שונה ממסעדה שממוקמת בלב תל אביב הסואנת ושוקקת החיים.
הקונספט הוא הסיפור שיחבר בין המיקום שבחרתם, לתפריט, לעיצוב, ואפילו לאופן שבו הצוות ייתן את השירות ללקוחות. הכול יחד חייב להיות הרמוני ולייצר חבילה מדויקת, חווייתית, שמספרת את הסיפור שלנו.
הקונספט משפיע על כל ההיבטים של הקמת המסעדה: עיצוב הפנים, בחירת הריהוט, הכלים, התפריט, המוסיקה ועוד, ויצור חוויה שלאנשים יהיה שווה להגיע מרחוק בשבילה וכן חשוב ביותר לבחון ולבחור את הקונספט עוד לפני הקמת המסעדה.
קונספט זה סיפור – החוויה המלאה.
שבת שלום
אריק.