תמונת הנושא למאמר מאת שולמן אסטרטגיה בנושא הנעת עובדים. בתמונה שליח על אופניים מחזיק ביד אחת מגש פיצה וביד השנייה קופסה עם כסף

פיצה או בונוס כספי ???

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

לפני שלושה שבועות קיבלתי שיחת טלפון מבעלים של מסעדה ותיקה. כששוחחנו בטלפון קיבלתי את התחושה שהלקוח בלחץ ומבקש להיפגש בהקדם האפשרי.

כששאלתי את הלקוח, מה הנושא ? הלקוח מיד ענה לי שיש פוטנציאל גדול למסעדה שלתפיסתו לא ממומש והוא גם חושב לפתוח סניפים ולהתפתח לרשת מובילה אבל הוא במבוי סתום כי קשה לו לבנות צוות עובדים מנצח להוביל שינוי כזה.

תוך כדי שאני מראיין את הלקוח בפגישת ההיכרות הראשונית …אני שומע דברים כמו…"נמאס לי מהעובדים האלה"…."משלם להם משכורת גבוהה ובונוסים שמנים אבל לא רואים שהמוטיבציה משתפרת", "העובדים מתייחסים אליי כתחנה בדרך "…ועוד ועוד …😨

הבנתי שבעל המסעדה מאבד את .."חדר ההלבשה שלו" ..הוא לוקח את העובדים שלו כמובן מאליו וזה במקום לרתום אותם ולהפוך אותם למשאב שיעזור לו לצמוח .אז החלטתי ללכת ולשמוע את הצוות והתחלתי לראיין את הצוות ,אחד אחד.. להפתעתי גיליתי מהר מאד שהצוות מתוגמל היטב אבל בכל זאת חסר מוטיבציה…🌴🌴

גלרייה

הניסוי !! 🌡

ואז נזכרתי בניסוי עצמתי שמתואר בהרחבה בספרו המצוין של פרופ' דן אריאלי "שווה לך".הניסוי בוצע בחברת אינטל וניסה להבין מהו הגורם המשמעותי ביותר שמשפיע על המוטיבציה של העובדים. החוקרים חילקו את העובדים לשלוש קבוצות וניסו לבחון שלושה גורמים בכדי לגלות את השפעתם על המוטיבציה:

1. בונוס כספי 💰
2. להפתיע את העובד בשליחת פיצה הביתה 🍕
3. מחמאה 👌

תוצאות מפתיעות 😱😱

החוקרים ניבאו שהגורם המשמעותי ביותר יהיה בונוס כספי אבל התוצאות היו מפתיעות.. ביום הראשון, שלושת הגורמים באמת שיפרו את המוטיבציה כמעט באותה מידה (הבונוס הכספי – 4.9% שיפור, פיצה 6.7% שיפור ומחמאה 6.6% שיפור).

להפתעת החוקרים, החל מיומו השני של הניסוי, הבונוס הכספי איבד את האפקט שלו, נדמה היה כאילו העובדים אומרים לעצמם "אתמול שילמו לי קצת יותר אז עבדתי קשה יותר, אבל היום לא מציעים לי שום דבר מיוחד, אז לא אכפת לי!‼"

דווקא שליחת הפיצה לביתו של העובד שמר על האפקט ואפילו השתפר.. והסיבה המרכזית היא העצמת העובדים מול בני המשפחה..העובדים היו המאושרים ביותר ונתנו את תפוקת הפריון המשמעותית ביותר . ⬆
טיפול בטיפוס זעוף פנים כצעד ראשון !!! 🧛♂

נחזור לבעל המסעדה שלנו…כצעד ראשון ישבנו וחשבנו מי מהעובדים אנחנו רוצים לגעת בהם קודם כל והחלטנו ללכת על המנהל מטבח ..טיפוס זעוף פנים ,לחוץ תמידית וסוג של עייף מהחיים. הזמנו לו עוגת קרם עם הקדשה אישית עם המילים הפשוטות "תודה לך על הכל".

בדקנו מתי המנהל לא משובץ בסידור …ושלחנו עם השליח לביתו בשעות הערב את העוגה פלוס זר פרחים לאשתו על הסבלנות וההבנה שבעלה עובד קשה ולא רואה את הבית…

מנהל המטבח פשוט היה בהלם… סה"כ מדובר בעוגה עם הקדשה וזר פרחים… אבל הרמנו אותו מול האנשים הכי קרובים אליו. מיד התחלנו לראות שיפור מאוד משמעותי בתפקוד שלו ולא פחות חשוב, יצירת אווירה חיובית בצוות שעבד תחתיו במטבח.

זה היה צעד ראשון לשינוי שהתחלנו להנחיל בצוות של המסעדה… כמובן שהיו עוד הרבה צעדים נוספים אבל בכל תהליך יש את הצעד הראשון.

השורה התחתונה 📌📌
יש לא מעט מנהלים שמניחים שאנשים עובדים תמורת תשלום בלבד ובונוס יביא לתפוקה גדולה יותר. מתברר שאנחנו כבני אדם הרבה יותר מורכבים.
תגמול הוגן זה חשוב אבל זה לא מספיק, בכדי לגרום למוטיבציה אמיתית, צריך לגעת בנפש האדם. 💝

אני מזמין אתכם, את המנהלים שביניכם לנסות בשבוע הקרוב את אפקט הפיצה… זה יכול להיות להפתיע ולשלוח (הביתה) פיצה, זר פרחים, שוקולד או כל דבר נחמד אחר לעובד מסוים שרוצים לשפר לו את המוטיבציה.. זה פשוט וזה עובד.

אז מה גורם לכם למוטיבציה בעבודה ❓❓❓

אולי יעניין אתך גם...

שיפור מתמיד

בסוף השבוע האחרון לקחתי את אשתי לדייט. יצאנו למסעדה, ארוחת ערב יום שישי – רק אנחנו. יום חמישי מאוחר בערב התקשרנו להזמין מקום, ענתה לי…

לא רק צמיחה- אלא צמיחה נכונה

בשנה האחרונה יצא לי לפגוש המון בעלי עסקים, הרוב מסעדנים אבל לא רק. אז נכון, כאחד שמגיע מתחום המסעדנות, עם כל מה שעברתי, ועברתי, אין…

עקבו אחרינו